Reparaties

Elk denkbare reparatie kan door onze professionele werkplaats deskundig worden uitgevoerd. Een kleine greep uit de mogelijkheden;

Motor afstellingen

Carburateurs synchroon stellen
Mechanische Injectie MFI afstellen, testen en calibreren van pomp en gasklephuizen
K-Jetronic diagnose, brandstofdrukken meten, afstellen
Ontstekingsdelen testen, meten en afstellen
Inlaatsysteem op lekkage controleren m.b.v. rookgas installatie.

Ultrasoon reinigen van carburateurs, gasklephuizen, koelers, olietank etc

Carburateurs (reiniging van sproeiers, kanalen, gaskleppen, vlotternaalden, algemene vervuiling) gasklephuizen (reiniging van kleine kanalen en boringen, sluiting en gangbaarheid gaskleppen) oliekoeler (grondige inwendige reiniging van aanslag, vervuilde olie, metaaldeeltjes als gevolg van motorschade) olietank (grondige inwendige reiniging van aanslag, vervuilde olie, metaaldeeltjes als gevolg van motorschade)

Ombouw carburateurs en K-Jetronic om geschikt te maken voor Ethanol houdende benzine

De meeste brandstoffen bevatten tegenwoordig Ethanol. Oudere brandstofsystemen zijn hierop niet ingericht. Er kunnen problemen ontstaan in afdichtringen, membranen en slangen. Wij kunnen deze onderdelen de/monteren en de betreffende componenten vervangen door Ethanol bestendige materialen en zo de bedrijfszekerheid verbeteren.

Bediening componenten

Schakelaskoppeling lagering vervangen (vaag schakelen)
Versnellingspook mechaniek lagering vervangen (vaag schakelen)
Lagers pedalenbox vervangen (originele lagers zijn van nylon, slijten door en/of breken)
Lagers, gewrichten etc. van de stuurinrichting
Kachelmotor (defect of lagergeluid)
Ruitmechaniek afstellen en repareren (bijv. zwaar/moeizaam openen/sluiten)

Slijtdelen repareren

Remdelen (remblokken, remschijven, handremvoering, handremkabels, hoofdremcilinder koppeling (koppelingsplaat, drukgroep, druk/treklager, vliegwiel, koppelingsvork, koppelingskabel) onderdelen in wielophanging ( stuurkogel, fuseekogel, spoorstangen, wiellagers, draagarmrubbers, torsie rubbers, schokdempers etc.)

Rem revisie

Revisie van remklauwen, nieuwe remzuigers, passiveren van remklauwen, revisie van hoofdremcilinder en handremmechanisme

Bedrading, elektrische storing, elektrische circuit, kabelboom

Oudere auto's kunnen problemen krijgen in de kabelboom door slijtage, kortsluiting, oxidatie of ondeskundigheid. Wij hebben grondig kennis van het elektrische circuit in de Porsche 911. Met behulp van de juiste elektrische schema's kunnen storingen dan ook verholpen worden. Ook installeren we geheel nieuwe kabelbomen welke geheel conform de originele specificaties worden vervaardigd.

(Torsie)rubbers van het onderstel vervangen

De rubbers van de draagarmen zijn gevulkaniseerd. Op hogere leeftijd en kilometrage raken deze versleten en geven vage wegligging. Ook kan hierdoor bijgeluiden ontstaan. Deze onderdelen worden gedemonteerd en voorzien van nieuwe rubbers. Eventueel in een hogere stijfheid. Draagarmen kunnen ook gestraald en gespoten dan wel poedercoat worden.

Spuiten of poedercoat componenten

Oudere onderdelen kunnen roesten. Deze worden gestraald. Naar keuze of toepassing kunnen deze onderdelen opnieuw met 2K lak gespoten worden of opnieuw worden voorzien van poedercoat.

Passiveren (geel zinken) van componenten

Van oudsher voorziet Porsche haar bevestigingsmaterialen van een geel beschermlaagje. Deze oppervlakte behandeling heet passiveren. Voor goede preventie tegen oxidatie en authentieke uitstraling kunnen wij deze metalen materialen, na ontvetten en polijsten, opnieuw geel passiveren. Ook passiveren in de kleur grijs (zoals de slotdelen) en zwart (versnellingsbak flensen, bouten kettinggeleiders en ankerbouten) behoort tot de mogelijkheden.

Uitwegen asdruk

Om inzicht te krijgen hoe het voertuiggewicht over de vier wielen wordt verdeeld meten we de asdrukken. Door nauwkeurig de torsievering in te stellen kunnen we het voertuiggewicht gelijkmatig over de wielen verdelen. Hierdoor worden de rijeigenschappen enorm verbeterd.

Uitlijnen

Goede uitlijning van de voor-en achteras beïnvloed sterk de bandenslijtage, rechtuit stabiliteit en rijeigenschappen.

Banden met Porsche N-codering

Porsche test uitgebreid banden van leveranciers. In samenwerking met enkele leveranciers wordt de betreffende band door ontwikkeld, specifiek afgestemd op het betreffende Porsche model en modeljaar. Deze speciaal voor Porsche ontwikkelde band krijgt een zogeheten N-codering. Het draagt in belangrijke mate bij aan goede rijeigenschappen.